dinsdag 28 juli 2009

Vooruitblik seizoen 2009-2010

De blikvangers

Ryan Donk

Met Ryan Donk trok Club een speler met een flinke dosis karakter en charisma aan. De Neder­lander bezit de capa­citeiten om niet al­leen de blauw-zwarte defensie stabieler te maken, maar ook de ploeg in zijn totaliteit beter te doen voetballen. Ook inzake coaching kunnen talrijke Brugse spelers door zijn aanwezigheid de komende maanden er beter van worden. De rijzige centrale verdediger bewees tijdens de voorbereiding een absolute meerwaarde te zullen worden voor de ploeg van Adrie Koster. Vooral zijn tien maanden ervaring in de Premier League bij West Bromwich Albion zullen de Amsterdammer Donk doen uitgroeien tot één van de smaakmakers bij Club Brugge.

Nabil Dirar

Wellicht de meest getalenteerde speler in de Brugse kern, maar helaas wisselvallig en wis­pelturig. Kende vorig jaar een seizoen van hoogtes en laagtes en staat nu voor het jaar van de (nood­zakelijke) grote doorbraak. De Belgische Marokkaan en verschroeiende koppelt een verbluffende techniek aan een verschroeiende versnelling, maar mist overleg en overzicht in zijn acties. Van trainer Koster wordt verwiacht dat hij Dirar de nodige rust bijbrengt en hem leert om zuiniger om te springen met zijn dribbels. Lukt dat dan heeft Club een nieu­we ster.

De ambitie van ...

De trainer: Adrie Koster

«De speeltijd is voorbij», zei Koster vrijdagavond na de oefenwedstrijd in Duisburg. «Ik heb mijn conclusies ge­trokken. Er moet kwaliteit bij als Club Brugge op de drie fronten hoge ogen wil gooien. Vanaf mijn eerste werkdag heb ik klaar en duidelijk gesteld dat het niet mijn stijl is om wedstrijden te
moeten ondergaan. Iedere opdracht moeten mijn spe­lers vol voor de winst gaan. Om zoiets voor elkaar te krijgen, moeten we 'pressing' spelen. Ik wil spelers zien met durf en veel overtuigingskracht. Pas dan kunnen we het vooropgestelde doel bereiken.»

De voorzitter: Pol Jonckheere

De kersverse voorzitter van Club Brugge is ambitieus. «Na een lange onderbreking wil blauw-zwart zich in competitieverband weer tot de allerlaatste dag mengen in het titeldebat. Als 13-voudige landskampioen moe­ten we onze verworven status verde­digen. Ik wil onze ploeg in de top van de rangschikking zien eindigen. Ook in de bekercompe­titie wordt het tijd dat we weer meedoen voor de finale. Club is met tien Belgische bekers recordhouder. Daarbij is het een absolute must dat de voorrondes in de Europa League worden overleefd. We willen op drie fronten sterk moeten zijn. Excuses gelden niet meer.»

Geen opmerkingen:

Een reactie posten