dinsdag 28 juli 2009

'Ik weet dat ik nog veel moet leren'

Met de 18-jarige Braziliaan Cleber Sonda trok Club Brugge vooral een wissel voor de toekomst aan. Hij zal dit weekend echter niet debuteren in de Belgische competitie.

In de oefenmatch op Torhout liep hij immers een enkelzwikking op en een dag later moest hij zich op krukken voortbewegen. De Braziliaan is al verlost van de krukken en mag binnen twee weken weer op het oefenveld verwacht wor­den. Maar ook zonder zijn letsel zou Cleber voorlopig nog niet in aanmerking komen voor een basisplaats.

'Dat besef ik zelf ook wel', al­dus de ex-speler van Juventude, die alleen Portugees spreekt. 'Alles is hier nieuw voor mij en ik weet dat ik nog veel moet le­ren. Van BelgiĆ« en Club Brugge wist ik weinig, het omgekeerde geldt ook maar ik hoop dat daar snel verandering zal in komen' lacht de blonde Braziliaan, die evengoed aan de andere kant van het Jan Breydelstadion had kunnen terecht ko­men.

Manager Frenay bood als ex-speler van Cercle Cleber namelijk eerst aan bij Cercle. Daar twijfelden ze te de lang en verkozen om Bernt Evens bij Club weg te halen. Ook bij Cercle wordt Cleber nu met argusogen gevolgd en hopen ze dat ze geen goudhaantje lieten schieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten